Cクラス”初”のカブリオレが登場したわけですが、Cクラスのご先祖様となる190Eにもカブリオレの計画はあったそうで。Cカブリオレのプロモーションの一環でしょうか、かなり完成度の高そうなプロトタイプの写真があらためて公開されております。

そう考えると、かなり高価な一台となりそうで。この時代に190Eのカブリオレを作っても、価格的に市場に受け入れられないと判断されたのかもしれませんが、さて。
精進します。


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山本晋也 【Yamamotosinya】@Ysplanning
Mercedes-Benz Classic at the Retro Classics 2016 in Stuttgart: Open for refinement: design, sportiness and comfort https://t.co/ubd1C8BFZP
2016/03/04 09:11:32
Mercedes-Benz 190 E 2.6 Cabriolet prototype (W 201, 1990)プロトタイプと記されているものの、画像の印象はほぼ市販状態と思えるもので、格納した幌にはカバーも付くという現代的な仕上げ。リリースに、”Eクラス・カブリオレにつながった”という旨の表記がありますので、おそらく電動の想定なのでありましょう。
Following the facelift of the Mercedes-Benz W 201 series, which was unveiled in 1988, the brand turned its attention to a cabriolet. The result was a road-going prototype, which stood out with its four fully-fledged seats and enhanced body with subtly higher, slightly more angular rear where the large folding top was concealed under a metallic lid. The two-door cabriolet also boasted an elegant side line even with the roof closed. The car ultimately failed to make it into series production, yet the study served as a decision-making aid on the way to the larger 124 series Cabriolet, which was launched in 1992 and was among the forebears of the current E-Class Cabriolet. The compact cabriolet prototype features a 2.6-litre six-cylinder engine in tune with the sporty, exclusive aspirations of the open-top two-seater. This powerplant has been available in the 201 series since 1985, propelling the most powerful model in the compact class after the "V16 engine".
Produced: 1990
Cylinders: 6/in-line
Displacement: 2597 cc
Output: 122 kW (166 hp) at 5800 rpm
そう考えると、かなり高価な一台となりそうで。この時代に190Eのカブリオレを作っても、価格的に市場に受け入れられないと判断されたのかもしれませんが、さて。
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