The 2016 Chevrolet Camarodual-mode exhaust system


The 2016 Chevrolet Camaro features an enhanced dual-mode exhaust system, with electronically controlled valves that bypass the mufflers under acceleration for improved performance and greater sound levels. The system now offers more personalization options, from a “stealth” mode to a more aggressive “track” mode.
シボレー・カマロの2016年モデルにおいて、エキゾースト系に電動バルブを仕込み、静かな「ステルスモード」とアグレッシブな「トラックモード」といった具合に排気音の切り替えを可能にしたというGMの発表。

こうした機構自体は珍しいものではなく、アフターパーツとしては20年以上の歴史があるでしょうし、また純正採用もされている技術でありますが、4つのドライビングモードとリンクさせ、その変更に寄与する要素のひとつとして使われているというのがアピールポイントとなっている模様。

The 2016 Chevrolet Camaro has a new Drive Mode Control system that tailors up to eight vehicle attributes in up to four driving modes: Snow/Ice, Tour, Sport and – exclusive to SS – Track. Each setting optimizes up to eight vehicle attributes – from the throttle progression, steering feel and stability control calibration.
カマロに限った話ではありませんが、排気音からステアリングフィール、スロットルの開度やレスポンスをスイッチ一つで自在に切り替えられる時代。

「どの部分が演出で、どこが車両の特性なのか」、言い方を変えると「なんでもできる領域とどうにもならない領域」を、しっかり切り分けていかないと、いろいろ評価や感想にズレが生じてしまう昨今でもあります、ハイ。


精進します。